Naša škola „OŠ Veli Vrh“ sudjelovala je kroz tjedan dana 18.-25. listopada 2021.g. u programu mobilnosti učenika ERASMUS+ u projektu „Clean world – My Right, My Duty, My Future“ sa učenicima i učiteljicama SzkoŁa Podstawowa im. Jana Pawla in Ujazd Górny iz Poljske.
Učenici su kroz tjedan dana na engleskom jeziku u Učeničkom klubu, Multimediji i prostorima školske knjižnice sudjelovali u radionicama i mnogim aktivnostima.
Učenici naše škole 18. listopada 2021. (Korina Benčić (7.a), Kim Korotaj (7.a), Anika Žagrić (7.a), Helena Avdić (7.b), Marta Chiavalon (7.b), Sara Cukon (7.b), Rion Cossetto (7.c), Nicole Jugovac (7.c), Marina Bašić (8.a), Sara Božić (8.a), Lukas Kai Cinkopan (8.b), Loris Cinkopan (8.b), Ivan Kamenčić (8.c) i Stefan Sladaković (8.c)) , ravnateljica Ileana Zahtila Blašković i profesorice (Marietta Kaić Kosanović, Danijela Deželjin-Čuturilo, Doris Mejak i Petra Novina) su dočekali učenike škole Podstawowa iz Ujazd Górny iz Poljske kod Hotela Pula u 17h kako bi ih upoznali.
Sljedeći dan (19.10.), učenici se nalaze pred ulazom u OŠ Veli Vrh Pula. Naši učenici (Marina Bradarić (8.a), Nina Fejzić (8.a), Davor Juran (8.a), Dominik Rovis (8.b), Anja Grnović (8.c) i Matteo Travalja (8.c)) proveli su učenike iz Poljske kroz učionice i prostore naše škole. Na taj način, učenici su upoznali našu školu i susreli se s drugim učenicima i djelatnicima naše škole. Kako bi nastavili sa predviđenim aktivnostima za taj dan, svi se učenici nalaze u knjižnici škole. Prvo su učenice šestih i sedmih razreda OŠ Veli Vrh Pula prezentirale povijesne i geografske činjenice i zanimljivosti o RH dok su poljski učenici prezentirali povijesne i geografske činjenice i zanimljivosti Poljske. Nakon završetka prezentacija slijedili su kvizovi. Navečer su poljski učenici posjetili centar grada.
Treći se dan (20.10.) učenici ponovno nalaze u knjižnici. Tamo smo se upoznali s Ambasadorom za prava djece i mladih EU Hrvatske – Emom Korotaj. Ona nam je ispričala o svojoj ulozi i kako je postala ambasador. Nakon njenog izlaganja učenici su naučili nešto o CRC-u i UNICEF-u te su poslušali prezentaciju poljskih učenika o međunarodnoj nagradi koju djeca dodjeljuju odraslima koji su pokazali ljubav, brigu i pomoć prema djeci – „Orden osmijeha“ (poljski: Order Uśmiechu). Nakon što su učenici uzeli pauzu za ručak, vraćaju se u knjižnicu kako bi nastavili s radom (u grupama) te kreću raditi plakate o problemima našeg planeta i o globalnom zatopljenju.
Četvrtak (21.10.) započinje učenjem o ponovnom korištenju (odbačenog predmeta ili materijala) na način da se stvori proizvod veće kvalitete ili vrijednosti od originala. Nakon naučene lekcije, učenici zajedno s profesorima odlaze do nogometnog igrališta Tivoli kako bi pogledali nogometnu utakmicu između učenica škole Podstawowa i Veli Vrh. Utakmica je završila otprilike za pola sata te se učenici vraćaju u knjižnicu gdje kreću izrađivati plakate o ‘putovanju’ jednog komada odjeće.
Peti se dan (22.10.) učenici po svom odabiru dijele u grupe u kojima se zajedno dogovaraju o predmetu koji će izrađivati od stare/korištene robe. Kada su se dogovorili, krenuli su šivati, rezati… Do kraja su dana svi predmeti bili spremni za sutrašnju izložbu.
U subotu (23.10.) se učenici i profesori nalaze u gradu oko 09:30 kako bi predstavili prolaznicima svoje radove (uključujući i radove učenika koji nisu sudjelovali u projektu već u sklopu integriranog dana). Osim toga, učenici su u grupama prolazili gradom anketirajući ljude. Svaka grupa je dobila svojih 7-8 pitanja. Nakon uspješnog anketiranja, učenici se vraćaju u školu busom. U školi kreću analizirati ankete te raditi plakate pod nazivom “Street survey”. Nakon što je navedena aktivnost završila, učenici su se uputili prema školskom igralištu. Tamo ih je dočekala ravnateljica. Svi su se okupili na mjestu gdje je bila spremna/iskopana rupa za sadnju drveta. Najprije su stavili vremensku kapsulu u zemlju. Navedena kapsula sadržavala je mišljenja učenika kako bi naš planet izgledao u budućnosti te njihovo iskustvo s projektom. Zatim su dječaci uz pomoć profesora iz vjeronauka još malo udubili rupu te posadili i zalili stablo masline. Učenice OŠ Veli Vrh su učenicima i učiteljicama iz Poljske podijelile poklone u znak zahvalnosti. Učenici se nisu još dugo zadržavali na školskom igralištu kako bi im ostalo vremena za prezentiranje napravljenih plakata.
Posljednjeg su se dana (24.10.) učenici i učitelji našli oko 15:20 kod Akvarija Pula. Učenici su mogli birati hoće li pratiti vodiča ili će sami razgledavati zanimljivosti akvarija.
Sve brže je dolazilo vrijeme odlaska pa su se učenici i profesori počeli opraštati. Za kraj su svi zajedno otpratili poljske učenike i učiteljice do autobusa.
Kao što je bilo lako upoznati se teško je bilo rastaviti se nakon toliko pozitivnih iskustava koje su zajedno iskusili. Stvorile su se čvrste veze naše škole naših učenika sa kolegicama i kolegama iz Poljske.
Hrvatski tim za suradnju
Izvijestio: Domagoj Rakitovac, vjeroučitelj
Komentare naših učenika o suradnji na Projektu kao i fotografije možete pogledati pod opširnije.
Komentari naših učenika o suradnji na Projektu:
Korina Benčić(7.a)- “Posebno mi se svidio dio u gradu, kada smo odlazili do prolaznika i postavljali im pitanja. Bilo je jako tužno zadnji dan, ali zauvijek ću pamtiti ovaj projekt i učenike iz Poljske.”
Kim Korotaj(7.a)- “Najzabavniji događaj tjedna s Poljacima mi je bilo kada smo moja grupa i ja glumili na jednu od tema koje prikazuju dječja prava. Puno smo se zabavile i smijale. Taj tjedan s Poljacima ću imati zapamćen cijeli život.”
Anika Žagrić(7.a)- “Najdraže mi je bilo kada smo radili grupne radove i zajedno se družili. Istaknula bih zadnji dan kao jedan od ljepših, ali i najtužnijih. Drago mi je da smo imali priliku upoznati se s učenicima iz druge države.”
Helena Avdić(7.b)- “Najdraži dan bio mi je subota zbog toga što smo samostalno išli po gradu i saznali tuđa mišljenja. Zabavljali smo se i smijali i svakako bih to ponovila.”
Marta Chiavalon(7.b)- “Najbolji dan mi je bila subota. Zato što smo imali kratku anketu i dobivali smo smiješne i simpatične odgovore. Bilo nam je jako zabavno i svakako bih to ponovila.”
Sara Cukon(7.b)- “Najdraži dan u tjednu mi je bila subota. U subotu smo išli po gradu, anketirali ljude, potpisivali se na majice…Bilo je jako zabavno i smiješno.”
Rion Cossetto(7.c)- “Bilo je lijepo upoznati Poljake i bilo je zanimljivo naučiti nešto više o njihovoj kulturi. Radili smo mnoge zanimljive stvari pa mi se projekt jako svidio.”
Nicole Jugovac(7.c)- “Cijelo to iskustvo, od trenutka kada smo ih upoznali, do trenutka kada smo se zadnji put pozdravili, bilo je nezaboravno. Proveli smo prelijepe trenutke zajedno, igrajući razne igre, glume, šivanja i izrađivanja raznih odjevnih predmeta. Zabavili smo se svaki dan, u svakoj aktivnosti…i mislim da je to bio jedan od ciljeva ovog projekta.”
Marina Bašić(8.a)- “Meni se jako svidio projekt s Poljacima, mislim da je bio zanimljiv i zabavan. Najdraži dan mi je bio zadnji jer je bilo zabavno ići s njima u akvarij. Na kraju tjedna sam dobila i par novih prijatelja, nadam se da ćemo se opet vidjeti.”
Sara Božić(8.a)-“Ovaj projekt je bio za mene jedno predivno iskustvo kojeg ću se uvijek sjećati. Nemam najdraži dan iz razloga jer mi je svaki dan bio prelijep s njima. Zahvalna sam što sam dobila priliku sudjelovati na ovom projektu jer sam se puno zabavila i stekla nove prijatelje.”
Lukas Kai Cinkopan(8.b)- “Projekt je bio odlično iskustvo. Mnogo toga smo naučili, upoznali nove ljude i stekli nova sjećanja. Najdraži dan mi je bila nedjelja zbog toga što smo išli u akvarij. Veselim se još kojem sličnom projektu.”
Loris Cinkopan(8.b)- “Moji najdraži dan bila je nedjelja zato što smo vidjeli akvarij. U akvariju je bilo mnogo raznih životinja i biljaka. Kornjača Martin bio mi je najdraži. U akvariju su također bile stepenice koje su vodile do vrha gdje se mogao vidjeti predivan pogled.”
Ivan Kamenčić(8.c)- “Svidio mi se najviše zadatak “upcycling” jer smo naučili šivati što će nam trebati u životu. Ja sam jako ponosan na svoj rad sa Lorisom. Mi smo napravili mirisni jastuk.”
Stefan Sladaković(8.c)- “U nekoliko dana druženja, kreiranja i razmišljanja s mojim starim, a i novim prijateljima iz Poljske, koje sam stekao za vrijeme zajedničkog sudjelovanja u projektu „Clean world – my right, my duty, my future“, jako sam se lijepo proveo i naučio puno novih stvari iz ekologije i prava djeteta. Bilo je tu izrada raznih prezentacija, plakata, stvaranja novih stvari od starih, posjete Aquariumu, izlaganje radova, komunikacije na engleskom jeziku….pa zamislite koliko nam je bilo zabavno, dosadi nije bilo mjesta. Opisati kako smo se proveli, najbolje govori to da kada je tom lijepom druženju-projektu došao kraj, bilo je puno različitih emocija, plakalo se, smijalo se, a neki od nas su uspjeli istovremeno činiti obje stvari. Za kraj mogu reći da je to bilo jedno jako lijepo, ali kratko iskustvo koje bih želio ponoviti.”
Matteo Travalja(8.c)- “Meni se najviše svidjelo komunicirati i družiti se s Poljacima. Svi su bili tako dobri. Iako nisam bio cijelo vrijeme s njima, lijepo sam se proveo i zabavio. Nikad neću zaboraviti na njih. I nadam se da ni oni neće zaboraviti na mene.”