
Osnovna škola Veli Vrh je 1. ožujka, prilikom otvaranja natječaja za izradu službenog logotipa projekta D’Basket, održala Edukaciju o izradi logotipa, javnom nastupu te poduzetništvu. Natječaj je otvoren od 1. 3. do 3. 4. 2017. Učenici se mogu prijaviti razrednicima, učiteljici Marietti Kaić Kosanović ili učiteljici Dini Biserović, kojima se mogu obratiti i za pomoć. Prijaviti se mogu grupe od 2 do 4 učenika zaključno do 15. 3. Tri pobjednička rada očekuju vrijedne nagrade te sudjelovanje na međunarodnom natječaju u Italiji.
Projekt D’Basket spada u Erasmus+ projekte i provodi se u partnerstvu s osnovnom školom Antona Ukmarja iz Kopra i školom Istituto comprensivo Romolo Onor iz San Dona’ di Piave. Osim škola, uključeni su Grad Pula, Koper i San Dona’ te tri nevladine organizacije aktivne u obrazovanju, Zaklada za poticanje partnerstva i civilnog društva sa sjedištem u Puli, Udruga PiNA iz kopra i Associazione 2050 iz San Dona’. Projekt će se realizirati kroz niz aktivnosti za učitelje i učenike od 1. listopada 2016. do 31. ožujka 2019.
Prije same prijave natjecatelja, bilo je potrebno educirati učenike o projektu, o izradi logotipa, javnom nastupu te poticati njihov poduzetnički duh kroz priču dvije poduzetnice.
Edukaciji je prisustvovalo oko 120 učenika naše škole od 4 do 8 razreda. Učenici su se sami prijavljivali na edukaciju, a osmim razredima je to bilo obavezno gradivo građanskog odgoja.
Izvještaj s edukacije pročitajte pod opširnije.
Prvi gost predavač bio je Andrej Pevec iz Zaklade za poticanje partnerstva i civilnog društva koji je objasnio detalje samog projekta D’basket kako bi grupe učenika (2-4 učenika) mogli osmisliti odgovarajući logotip. Objasnio je:
„U projektu D’BASKET fokus je na razvijanju osnovnih vještina kroz neformalne oblike obrazovanja.
Što znaći naziv projekta? Čime se on bavi? Riječ je dijelom dosjetka a dijelom skraćenica kao što je „LOL“ kojeg stalno koristimo a znači „Laugh out loudly“.
Naziv se sastoji od 3 glavna elementa: BAsic SKills, Entrepreneurship, Treasures of Diversity
Kroz neformalne aktivnosti, naši učitelji i učenici bavit će se poticanjem upravo ovih vještina:
BAsic SKills • (poticanje osnovnih vještina) korištenje hrvatskog i engleskog jezika za pretraživanje digitalnih medija te razumijevanje razlika između činjenica i lažnih informacija, razvijanje vještina razlikovanja bitnih informacija od nebitnih, korištenje matematičkih izračuna za konkretne životne potrebe itd.
Entrepreneurship • (razvijanje poduzetničkog duha) shvaćanje važnosti inicijative, kreativnosti i poduzetništva. Važno je biti aktivan i spreman za nove avanture jer svi imaju nešto za dati.
Treasures of Diversity • (poticanje vrednovanja različitosti) bolje upoznavanje, razumijevanje i vrednovanje različitosti i različitih kultura prisutnih u našem društvu te prihvaćanju istih kao pozitivnu promjenu u našim zajednicama
Drugi predavač bila je Martina Drašćić iz Zaklade za poticanje partnerstva i civilnog društva koja je kroz vrlo zanimljivu prezentaciju objasnila učenicima što je logotip, kako se on osmišljava i na koje detalje treba paziti pri odabiru rješenja. Učenici su naučili da su najvažnije osobine logotipa da bude JEDNOSTAVAN, PAMTLJIV, PRIKLADAN I PRIMIJENJIV. Predavačica im je savjetovala da isprobavaju razne crteže, da pregledaju razne logotipe i napišu zašto im se sviđaju ili ne sviđaju, da odaberu boju, font i da naprave nekoliko verzija. Nakon toga, važno je dobro predstaviti svoju ideju. Ideja može biti najbolja, ali ako je ne predstavimo na prikladan način ona neće pridobiti komisiju ili kupce. Zato je vrlo bitno pripremiti prezentaciju o tome kako je logotip nastao, objasniti zašto tako izgleda, što predstavlja, zašto su odabrane određene boje, što predstavlja slika. Ukoliko se crtež dobro predstavi vrlo je vjerojatno da će ga izabrati među najboljima.
Za dobru prezentaciju potrebno je razvijati vještine javnog nastupa te je zato treći gost predavač bio Rade Radolović, po struci glumac i voditelj radionica o javnom nastupu. On je kroz neformalne aktivnosti objasnio učenicima važnost tona i visine glasa, uputio ih je na aktivnost za oslobađanje od straha. Savjetovao ih je da se užive u vlastitu prezentaciju, da pridobiju komisiju potrebno je biti zanimljiv i siguran u sebe.
Za kraj, mlade poduzetnice Nada Katić i Kristina Rabar, ispričale su učenicima svoje iskustvo. One su nakon fakulteta odlučile svoje ideje primijeniti u praksu te su otvorile svoju mladu tvrtku „Optimus Consulting“ koja uspješno djeluje već četvrtu godinu za redom. Njihova poruka učenicima bila je da budu kreativni, domišljati i inovativni, neka svoje ideje pokušaju prenijeti u praksu. Poručile su da posla uvijek ima ako imaju ideju.
S tom porukom učenici su otišli svojim domovima, nadamo se, s razvijenijim poduzetničkim duhom….