Produženi boravak

Produženi boravak je oblik odgojno-obrazovnog rada organiziran za učenike prvog do četvrtog razreda naše škole. Rad se odvija u ukupno 8 heterogenih grupa u kombinaciji od po dva razredna odjela neposredno nakon nastave u trajanju od pet sunčanih sati, od 11:30 do 16:30 sati.

Potreba za ovakvim programima rezultat je trendova suvremenog obiteljskog života, u kojem poslovne obveze obaju roditelja postavljaju pred škole zahtjev preuzimanja sve veće uloge u brizi, obrazovanju i odgoju svojih učenika. S druge strane, učenici školu percipiraju kao svoj drugi dom, a ne samo kao mjesto stjecanja znanja. Osim toga i sam proces učenja postaje zanimljiviji u kombinaciji s organiziranim slobodnim vannastavnim aktivnostima. U konačnici, škola postaje mjesto zanimljivog i zabavnog učenja, gdje su učenici potpuno zbrinuti tijekom cijelog radnog dana. Time je školi omogućeno i kvalitetno ostvarivanje ciljeva Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda (HNOS-a).

Cilj rada učitelja u produženom boravku je osposobiti učenike za samostalno učenje, za suživot u zajednici uvažavajući prava na različitosti, utjecati na oblikovanje kulturnih, zdravstveno-higijenskih, ekoloških i radnih navika, te na ponašanje u suglasju s moralnim vrednotama, poticati razvoj kreativnosti uvažavajući učenikove sposobnosti i interese, usmjeravati učenikov razvoj pozitivnog odnosa prema sebi, prema drugima i prema radu, utvrđivati i povezivati nastavne sadržaje u slobodnoj igri i osmišljenim kreativnim aktivnostima, isticati radost učenja i motiviranost za učenje.

Rad u produženom boravku nadovezuje se na rad učitelja koji radi u nastavi. Učitelj u produženom boravku ponavlja i uvježbava obrađene nastavne sadržaje, s učenicima piše domaću zadaću, te osmišljava kreativno provođenje preostalog  vremena kroz učenje i igru.

Nastavne metode su prilagođene radu u boravku, te uvažavaju potrebu učenika za slobodnim vremenom, organiziranim vremenom kao i samostalnim učenjem uz nadzor i pomoć po potrebi.

Pri osmišljavanju kreativnog provođenja vremena, učitelj vodi brigu o željama i sklonostima učenika, te prema tome uvodi niz različitih aktivnostima kojima će se to i ostvariti: istraživački rad, likovno i literarno izražavanje, dramatizacija, praktični rad, modeliranje, ples i pjevanje, elemente domaćinstva i sl.

Organizirano slobodno vrijeme kao sastavni dio života u PB-a implementirano je i integrirano u redovni nastavni plan i program. Jedan od glavnih ciljeva i zadataka tijekom organiziranog slobodnog vremena učenika bio je zadovoljiti i razvijati vještine, interese, sklonosti i težnje za samostalnom i konstruktivnom aktivnošću i stvaralaštvom u svim područjima ljudske djelatnosti. Stoga se organizirano slobodno vrijeme u PB ostvaruje u pet područja aktivnosti:

  • jezično-komunikacijsko
  • matematičko-logičko, znanstveno-tehnološko
  • kulturno-umjetničko
  • socijalizaciju, odnos prema sebi, zdravlju, okolini i radnim obvezama
  • igre, sport i rekreaciju.

U produženom boravku izmjenjuju se učenje, vrijeme za odmor, vježbanje i ponavljanje i organizirano vrijeme.  Produženi boravak je vremenski  ustrojen na sljedeći način:

11:40-12:30 organizirano vrijeme za odmor, igru i socijalizaciju učenika

12:30 – 13:15 – ručak ili 13:15 – 14:00 ovisno o rasporedu učenika

13:15 (14:00) – 15:00 – organizirano vrijeme za ponavljanje i uvježbavanje obrađenih nastavnih sadržaja, pisanje domaće zadaće, te kreativno provođenje preostalog  vremena kroz učenje i igru.

15:00 – 15:20 – užina

15:20 – 16:30 – slobodno organizirano vrijeme do odlaska kući

Učenicima koji pohađaju boravak osigurana su dva obroka: ručak i užina.

Izuzetno je važna redovita komunikacija roditelja i učitelja u boravku radi dobrobiti svakog učenika. Putem individualnih razgovora s učiteljem iz boravka, roditelji mogu saznati važne pokazatelje razvoja djeteta, kakvo je bilo u školi, kako usvaja nastavne sadržaje prilikom uvježbavanja, koliko je spremno pomoći drugome i kako prihvaća pomoć, kako radi u grupi, kako se ponaša, koliko sudjeluje u održavanju urednosti učionice i sl.

Ukoliko učenik za vrijeme produženog boravka ne stigne završiti zadaću, zbog umora ili drugih faktora, istu je potrebno dovršiti kod kuće.

Kako bi učenici stekli naviku učenja i pisanja zadaće kod kuće, te kako bi roditelji dobili uvid u stupanj djetetove samostalnosti u radu, petkom se zadaća ne piše u školi. Petak je u radu produženog boravka rezerviran za poučne i kreativne radionice i aktivnosti vezane uz projekt koji se provodi u produženom boravku.

Dužnost je svakog roditelja na vrijeme doći po svoje dijete, najkasnije do 16:30 sati. Molimo roditelje da se pridržavaju pravila dolaska po djecu. U određenim situacijama (pregled i sl.) moguće je, u dogovoru s učiteljicom doći ranije po dijete.

 

DJELATNICI U PRODUŽENOM BORAVKU

Tea Kustec, mag.prim.educ.

Danijela Novaković, mag.prim.educ.

Danijela Pudelko, mag.prim.educ.

Ingrid Španić, mag.prim.educ.

Dolores Višković Terzić, mag.prim.educ.

Petra Živković, mag.prim.educ.

Marina Uzel, mag.prim.educ. (voditeljica produženog boravka, kontakt: marina.uzel@yahoo.com )

 

SLUŽBENI BROJ – PRODUŽENI BORAVAK

  • 099 267 0136 Roditelji su dužni do 8:00 sati odjaviti dijete iz boravka za tekući dan ili unaprijed za dane kada dijete neće biti u boravku radi bolesti ili drugih razloga