Dana 9. travnja, u 8:00 sati, naši učenici 2. a razreda, u pratnji učitelja Tatjane Kadum i Alena Klančara, zaputili su se na nezaboravno putovanje kroz bogatu povijest južne Istre.

Ovaj poseban oblik terenske nastave – zavičajna nastava: Svjetionici južne Istre, omogućen je zahvaljujući programu Institucionalizacije zavičajne nastave Istarske županije – Istituzionalizzazione dell’insegnamento della storia del territorio nella Regione Istriana. Naši učenici su se prepustili čarima lokalne kulture i povijesti, istražujući značajna mjesta uzduž obale Raklja.

Put je započeo organiziranim autobusnim prijevozom s Velog Vrha prema Raklju. U Raklju su posjetili su rodnu kuću književnika i znanstvenika Mije Mirkovića – Mate Balote koja je 1968. godine proglašena spomenikom kulture. Učenici su imali priliku pregledati memorijalnu zbirku i naučiti mnogo zanimljivosti u životu i radu Mate Balote. Posjeta se zaključila odlasku na grob Mate Balote i odavanju počasti našem istarskom književniku.

 

 

 

Sljedeća stanica bila je posjeta vidikovcu Svete Agneze u Starom Raklju na kojem se nalazi istoimena crkvica.  S vidikovca, učenici su imali predivan pogled na Raški zaljev, Labinštinu i Kvarner. Razgovarali su o kulturnoj važnosti tog područja, posebnostima života u primorskom kraju i razlici života u selu i gradu – što je obogaćivalo njihovo razumijevanje gradiva iz predmeta Priroda i društvo.

       

Vrhunac putovanja bio je posjet rtu Svetog Mikule (Svetog Nikole) i istoimenom svjetioniku koji se svojom crvenom bojom ističe na obali. Dolaskom do svjetionika, odradili su se nastavni sadržaji Likovne kulture, Hrvatskog jezika i Matematike. Tijekom nastave Likovne kulture, učenici su se smjestili u polukrugu oko svjetionika te ga iz svoje perspektive ugljenom crtali.

 

U sklopu nastavnog predmeta Hrvatski jezik, učenici su uživali u čitanju prigodnog teksta pod nazivom „Spas u oluji”. Ova uzbudljiva priča prati avanture kapetana Luke i hrabrog mačka Simbe, kojih je iz bjesne oluje spasilo svjetlo svjetionika. Nakon čitanja, učenici su aktivno sudjelovali u raspravi o pročitanom tekstu, postavljajući pitanja i dijeleći svoje misli i dojmove.

     

Nakon završetka dijela posvećenog jeziku, učenici su se prebacili na matematičke zadatke, koji su bili inspirirani njihovim iskustvom tijekom zavičajne nastave. Ovi prigodni zadaci nisu samo testirali njihovo znanje matematike, već su im također omogućili da koriste svoje novo stečeno znanje i primjene ga na stvarne situacije, obogaćujući tako svoje iskustvo učenja.

Kako bi okrijepili tijela nakon uzbudljivog dana, učenici su uživali u ukusnom ručku u Krnici prije povratka u Pulu.

                        

 

Izvijestili učitelji: Alen Klančar i Tatjana Kadum

objavio: Tomislava Žajgar   datum: 24. 4. 2024.